پیش بینی بازار پوشش های نانو تا سال 2030

مدیر دوشنبه 1401/03/30
پیش بینی بازار پوشش های نانو تا سال 2030

بازار جهانی پوشش های نانو در سال 2020 حدود 10.7 میلیارد دلار بوده است و پیش بینی می شود این میزان تا سال 2030 به 20.1 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

پوشش های نانو برای ایجاد خواص ویژه یا بهبود عملکرد مواد بر روی سطوح اعمال می شوند. پوشش های نانو باعث بهبود خواص مختلفی از جمله حفاظت در برابر آب و یخ، حفاظت خوردگی، کاهش اصطکاک، خود تمیز شوندگی، خواص ضد خزه و ضد باکتری، مقاومت در برابر حرارت و تابش و مدیریت حرارتی می گردند. این پوشش ها مزایای زیادی در کاربرد های پزشکی، دفاعی، هوایی، دریایی و صنایع نفت ایجاد می کنند.

افزایش سریع جمعیت جهانی و افزایش تقاضا جهت پوشش های نانو در صنایع اتومبیلی، الکترونیک، پزشکی و بهداشتی عوامل اصلی رشد بازار جهانی پوشش های نانو می‌باشند. بعلاوه افزایش آگاهی مردم در مورد عفونت های ناشی از اشیا موجود در محیط و عفونت‌های بیمارستانی و افزایش تقاضا برای پوشش‌های نانو برای کاهش این عفونت‌ها عامل مهمی در رشد بازار پوشش های نانو می‌باشند. بعلاوه رشد فعالیت‌های ساختمانی نیز باعث رشد بازار جهانی پوشش های نانو می شود.

شرکت های ساختمانی از مزایای پوشش‌های نانو جهت توسعه ساختمان های تمیزتر و کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها استفاده می‌کنند. پوشش‌های نانو مانع کندانس شدن بخار و ایجاد مه شده و به تمیز نگه داشتن شیشه‌ها و سایر سطوح کمک می‌کنند. همچنین پوشش‌های نانو آلودگی‌های محیط شامل اکسید نیتروژن را تجزیه می‌کنند. به علاوه آنها می‌توانند باعث کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها شوند. بر اساس کاربرد، در سال 2020 بخش الکترونیک بیشترین سهم را در بازار جهانی پوشش‌های نانو داشته است و بر اساس پیش بینی‌ها در دوره زمانی فوق نیز بیشترین سهم را خواهد داشت.

منبع: ایران پلیمر

شرکت صنایع شیمیایی و رنگسازی پاک طیف نگار که با برند پاک لاک شناخته می‌شود پیشینه‌ای بیش از ۴۰ سال اشتغال در زمینه‌‌ی رنگ و مواد شیمیایی داشته و فعالیت خود را در زمینه‌ی تولید، از سال ۱۳۷۲ آغاز نموده و رفته رفته حوزه‌ی فعالیت خود را در تولید رنگ و مواد شیمیایی گسترش داده است.

دفتر مرکــزی : تهـــران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه سینا، شماره ۱۷۲۹ ، واحــــد۸

کارخانه : تهـــران، شهرک صنعتی اشتهارد، دکتر حسابی غربی، نرگس ۲، نسترن۱، نرگس ۵، شماره۳۷۸۲

۰۲۱-۲۲۲۳۸۹۰۵-۶

info@paklac.com

تمامی حقوق این وب‌سایت نزد شرکت رنگسازی پاک لاکمحفوظ می‌باشد