آموزش رنگ آمیزی روی چوب

مدیر دوشنبه 1402/06/13
آموزش رنگ آمیزی روی چوب

شما می توانید با استفاده از مراحل زیر و کمی حوصله، قطعه چوبتان را به صورت حرفه ای رنگ کنید.

آماده سازی چوب برای رنگ آمیزی

1. برای آماده سازی چوب وقت کافی بگذارید.

این مرحله از بسیاری از جهات مهم ترین بخش است که خیلی ها آن را نادیده می گیرند. رنگ ترک ها، فرورفتگی ها، سوراخ ها یا سایر نواقص موجود در چوب را پر نمی کند؛ بلکه پس از خشک شدن رنگ این نواقص احتمالا آشکارتر خواهند بود.

2. در صورت لزوم هر گونه رنگ قدیمی را از چوب جدا کنید.

اگر قطعه چوبی که می خواهید رنگ کنید از قبل رنگ شده است، ممکن است مجبور شوید قبل از اضافه کردن یک پوشش جدید آن را بردارید. یک کاردک بردارید و تا جایی که می توانید رنگ را بتراشید. نگران لکه های باقی مانده ی رنگ نباشید، با سنباده زدن از بین می روند.

تا جایی که ممکن است از رنگ برهای شیمیایی (استریپر) استفاده نکنید و سعی کنید با تراشیدن رنگ موجود را بردارید؛ مگر این که پوشش روی چوب روغنی باشد. سپس می توانید از محلول تمیز کننده (TSP) بر روی سطح مورد نظر خود استفاده کنید و چوب را به خوبی سنباده بزنید.

همیشه نیاز به پاک کردن پوشش قبلی چوب نیست؛ در بعضی از موارد می توانید با زدن پرایمر روی همان پوشش قبلی خود رنگ آمیزی را شروع کنید.

3. در صورت امکان تمام ترک ها، فرورفتگی ها و سوراخ ها را با بتونه فوری با کیفیت پر کنید.

از یک کاردک انعطاف پذیر استفاده کنید و تمام قسمت هایی که نیاز به بتونه دارند را پر کنید. به میزان کافی از بتونه استفاده کنید و پس از خشک شدن و سفت شدن، آن ناحیه را سنباده بزنید.

شرکت پاک لاک از تولیدکنندگان بتونه فوری با کیفیت بالا در ایران می باشد. جهت اطلاع از نحوه سفارش با شماره ی 22238905-021 تماس حاصل نمایید.

4. سنباده زدن سطح را با سنباده ی درشت شروع کنید و با سنباده ی ریز به پایان برسانید.

برای شروع سنباده زنی از نواحی که با بتونه پر شده اند، شروع کنید. برای این کار از یک سنباده مرغوب استفاده کنید و چوب را با سنباده گرید 80 تا 100 سنباده بزنید. برای صاف کردن سطح و آماده کردن آن، کار را با سنباده گرید ریز 150 یا بالاتر به پایان برسانید. به یاد داشته باشید که کاغذ سنباده را در امتداد راه چوب روی سطح بکشید.

ابزار سنباده زنی:

سنباده برقی: قوی، گران، نیاز به دیسک های سنباده

کاغذ سنباده: اثر کم تر، ارزان، بهترین گزینه برای سطوح صاف

بلوک سنباده: استفاده از آن مشکل است و توصیه نمی شود مگر برای پروژه های کوچک

5. هر گونه گرد و غبار حاصل از سنباده زنی را با یک پارچه پاک کنید.

اگر جاروبرقی دارید، چوب را با جاروبرقی جارو بکشید. اگر جاروبرقی ندارید، گرد و غبار روی چوب را با یک پارچه خشک پاک کنید و سپس یک پارچه خیس روی آن بکشید. صبر کنید تا چوب کاملا خشک شود.

رنگ و پرایمر به خوبی به سطوح کثیف نمی چسبند. زمانی که سطح چوب کاملا تمیز باشد، رنگ بهترین پوشش را از خود نشان می دهد.

6. روی قسمت هایی از چوب که نمی خواهید رنگ کنید را چسب بزنید.

اگر می خواهید قسمتی از چوب بدون رنگ باقی بماند یا می خواهید قسمتی از چوب را با رنگ دیگری رنگ آمیزی کنید، باید از نوار چسب برای پوشاندن قسمت هایی از چوب که نمی خواهید رنگ شود، استفاده کنید. این نوارها به خوبی به چوب می چسبند و به گونه ای طراحی شده اند که نفوذ رنگ به داخل منافذ چوب را به حداقل برسانند.

7. از پرایمر استفاده کنید.

پرایمر کمک می کند تا رنگ پوششی صاف و یکدست داشته باشد. برای داشتن ظاهری یکدست یک لایه پرایمر اعمال کنید.

رنگ آمیزی روی چوب

1. نوع رنگ خود را انتخاب کنید.

بسته به نیاز خود، نوع رنگ را انتخاب کنید. امروزه از رنگ های فوری به دلیل پوشش بسیار بالای آن در صنایع چوب استفاده می شود.

شرکت پاک لاک از تولیدکنندگان رنگ های فوری با کیفیت بالا در ایران می باشد. جهت اطلاع از نحوه ی سفارش با شماره ی 22238905-021 تماس حاصل نمایید.

2. صرف نظر از نوع رنگی که انتخاب کرده اید، از تجهیزات رنگ آمیزی با کیفیت بالا استفاده کنید.

3. قلم موی خود را آغشته به رنگ کنید.

حدود یک سوم قلم مو را در رنگ فرو کنید و بر روی سطل رنگ ضربه بزنید تا اضافی آن بریزد؛ سپس قلم مو را 180 درجه بچرخانید و طرف دیگر قلم مو را به سطل بزنید. برای یک پوشش خوب و بی نقص قلم موی شما باید به مقدار مناسبی از رنگ آغشته شده باشد.

4. رنگ آمیزی را از بالای چوب شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید.

5. قبل از اعمال لایه بعدی صبر کنید تا رنگ کاملا خشک شود.

بسته به نوع رنگی که از آن استفاده می کنید و هم چنین رنگی که می خواهید به آن برسید، یک یا دو لایه ی دیگر اعمال کنید. قبل از اعمال لایه ی بعدی با یک سنباده ی ریز سطح را سنباده بزنید تا لایه ی بعدی شما به خوبی به سطح بچسبد.

استفاده از کلیر

1. با زدن کلیر از رنگ در برابر خراش و ساییدگی محافظت کنید.

شرکت پاک لاک از تولیدکنندگان کلیر فوری با کیفیت بالا در ایران می باشد. جهت اطلاع از نحوه ی سفارش با شماره ی 22238905-021 تماس حاصل نمایید.

2. سطح چوب رنگ شده را با سنباده زدن آماده کنید.

3. بسته به پوشش نهایی که مد نظرتان است؛ حداکثر سه لایه کلیر روی سطح اعمال کنید. صبر کنید تا هر لایه خشک شود؛ سپس لایه ی بعدی را اعمال کنید.

منبع: https://www.wikihow.com/Paint-Wood

شرکت صنایع شیمیایی و رنگسازی پاک طیف نگار که با برند پاک لاک شناخته می‌شود پیشینه‌ای بیش از ۴۰ سال اشتغال در زمینه‌‌ی رنگ و مواد شیمیایی داشته و فعالیت خود را در زمینه‌ی تولید، از سال ۱۳۷۲ آغاز نموده و رفته رفته حوزه‌ی فعالیت خود را در تولید رنگ و مواد شیمیایی گسترش داده است.

دفتر مرکــزی : تهـــران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه سینا، شماره ۱۷۲۹ ، واحــــد۸

کارخانه : تهـــران، شهرک صنعتی اشتهارد، دکتر حسابی غربی، نرگس ۲، نسترن۱، نرگس ۵، شماره۳۷۸۲

۰۲۱-۲۲۲۳۸۹۰۵-۶

info@paklac.com

تمامی حقوق این وب‌سایت نزد شرکت رنگسازی پاک لاکمحفوظ می‌باشد