اطلاعات ایمنی و بهداشتی

مدیر چهارشنبه 1400/11/20
اطلاعات ایمنی و بهداشتی

اطلاعات ایمنی و بهداشتی اداره ی امور غذا و دارو (FDA) اتیل استات را به عنوان یک ماده مصنوعی طعم دهنده در لیست مواد ایمن قرار داده است. مصرف این ماده به عنوان یک افزودنی غذایی ثانویه به عنوان حلال، نرم کننده و رادیکال آزاد مجاز است. هم چنین مصرف آن در مواد غذایی به عنوان طعم دهنده نیز بلامانع است.

ایمنی اتیل استات و بوتیل استات توسط هیئت کارشناسان بازنگری مواد اولیه آرایشی (CIR) مورد بررسی قرار گرفته است. این هیئت با توجه به اطلاعات علمی نتیجه گیری کرده اند که اتیل استات و بوتیل استات به عنوان مواد اولیه آرایشی با غلظت و مصرف رایج ایمن می باشد.

در سال 2006 هیئت کارشناسان CIR، به منظور ارزیابی مجدد مواد اولیه، اطلاعات جدیدی را در مورد اتیل استات و بوتیل استات به دست آوردند که نتایج قبلی را مجدداً تصدیق می کرد.

چرا در لوازم آرایش و محصولات مراقبت شخصی استفاده می شوند؟

اتیل استات و بوتیل استات اساساً به عنوان حلال در محصولات مراقبت از ناخن استفاده می شوند. این دو ماده برای حل کردن سایر موارد شامل نیتروسلولز و مواد اصلی تشکیل فیلم در براق کننده ناخن به کار می روند. بوتیل استات در بسیاری از انواع میوه یافت می شود که طعم ویژه مربوطه را ساطع می کند. سیب به خصوص سیب قرمز به علت تنوع مزه برای استخراج این ماده بسیار مطلوب است.

اطلاعات ایمنی بیشتر بر اساس بازنگری هیئت کارشناسان CIR، در صورتی که متیل استات و اتیل استات در مقادیری بسیار بیشتر از دوز رایج در تهیه محصولات ناخن استفاده شود، باعث اثراتی در نتیجه تماس از راه دهان، تنفس و پوست می گردد. آزمایشات انجام شده بر روی باکتری ها، مخمرها و پستانداران نشان داده است که این دو ماده جهش زا نیستند. هم چنین بوتیل استات از راه تنفس تأثیرات پیش رونده نداشته است. اتیل استات و بوتیل استات در این آزمایشات تحریکات پوستی خفیف ایجاد کردند اما برای انسان حساسیت زا نبودند. اتیل استات در تست های انسانی نیز فتو آلرژیک یا فتو توکسیک نمی باشد.

منبع: cosmeticsinfo.org

شرکت صنایع شیمیایی و رنگسازی پاک طیف نگار که با برند پاک لاک شناخته می‌شود پیشینه‌ای بیش از ۴۰ سال اشتغال در زمینه‌‌ی رنگ و مواد شیمیایی داشته و فعالیت خود را در زمینه‌ی تولید، از سال ۱۳۷۲ آغاز نموده و رفته رفته حوزه‌ی فعالیت خود را در تولید رنگ و مواد شیمیایی گسترش داده است.

دفتر مرکــزی : تهـــران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه سینا، شماره ۱۷۲۹ ، واحــــد۸

کارخانه : تهـــران، شهرک صنعتی اشتهارد، دکتر حسابی غربی، نرگس ۲، نسترن۱، نرگس ۵، شماره۳۷۸۲

۰۲۱-۲۲۲۳۸۹۰۵-۶

info@paklac.com

تمامی حقوق این وب‌سایت نزد شرکت رنگسازی پاک لاکمحفوظ می‌باشد