قطع خوراک شرکت‌ های پتروشیمی‌ که کالا عرضه نمی‌ کنند

مدیر سه‌شنبه 1401/01/23
قطع خوراک شرکت‌ های پتروشیمی‌ که کالا عرضه نمی‌ کنند

عبدالحسین بیات در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره قطع خوراک آن دسته از شرکت‌های پتروشیمی‌ که کالا عرضه نمی‌کنند، اظهار کرد: ما سعی نمی‌کنیم به سمت این راهکار برویم چون شرکت‌های پتروشیمی همکاری خوبی با ما دارند و کافی است هر جا که عرضه کم می‌شود، مذاکره کنیم، مدیران ارشد شرکت‌ها سریع اقدام می‌کنند و به مسوولیت‌های خود واقفند.
معاون وزیر نفت افزود: فکر نمی‌کنیم نیاز به قطع خوراک باشد ولی قطع خوراک یک راهکار قانونی است که پیش بینی شده است؛ امیدوارم هرگز به آن نقطه نرسیم. به گزارش ایسنا، چندی است که برخی شرکت‌های پتروشیمی از کمبود کالا در بازار گله دارند و از سوی دیگر واحدهای پتروشیمی متهم به سهم داشتن در گرانی بازار شده است چرا که قیمت اقلام این صنعت به دلیل کمبود مواد اولیه و نوسان نرخ ارز به شدت افزایش یافته است. پیشتر قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه ایران پلاست با بیان این‌که برای کاهش قیمت‌های مواد اولیه محصولات پتروشیمی کارگروهی تشکیل شده است، گفت: این کارگروه با هدف کاهش قیمت مواد اولیه محصولات تولیدی واحدهای پایین دستی تشکیل شده که در چند هفته اخیر رشد غیر منطقی داشته‌اند.
وی افزود: صنعت پتروشیمی و صنایع وابسته یکی از مزیت‌های نسبی کشور هستند که هم در افزایش نرخ اشتغال و هم در میزان صادرات نقش تاثیرگذاری دارند. به طوری که باوجود تمام محدودیت‌ها در شش ماهه نخست امسال 5.7 میلیارد دلار از محصولات پتروشیمی صادر شد. وی با بیان این‌که 36 درصد صادرات صورت گرفته در شش ماهه نخست امسال مربوط به محصولات غیر نفتی بوده است گفت: حمایت از صنایع پایین دستی پتروشیمی جزو اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این وزارتخانه از صنایع پایین دست به ویژه آن‌هایی که ماده اولیه تولیداتشان در کشور تامین می‌شود در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که محصولات پتروشیمی در هر مرحله از تولید که به حلقه پایین‌تر می‌روند، ارزش افزوده بیشتر تولید می کنند، گفت: صنایع پایین دست که مصرف کننده مواد تولیدی صنایع بالادستی پتروشیمی هستند، برای کشور ارزش افزوده به همراه دارند و تامین مواد با قیمت مناسب برای این واحدها باید جزو اولویت‌ها باشند و این بخش توسط شرکت ملی پتروشیمی و وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت شوند. وی با اشاره به رشد غیر منطقی قیمت مواد اولیه اظهار کرد: جلوگیری از صادرات محصولات مذکور در حالی که تولیدکنندگان داخلی به آن‌ها نیاز دارند، از دیگر اهداف کارگروه مورد بحث است.
به گزارش ایسنا، اظهارات مفتح درحالی مطرح شده بود که وزیر نفت نیز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران‌پلاست با تاکید بر این‌که قیمت‌ها هم باید روال منطقی داشته باشد، گفته بود: کمیته‌ای قرار است در این راستا شکل گیرد و قیمت‌ها باید منطقی شوند. وی افزود: با توجه به اتفاقات ارزی ، صادرات برای ما خوب است و باید به مازاد محصولات پتروشیمی و محصولات صنایع پایین دستی در این حوزه توجه شود.

شرکت صنایع شیمیایی و رنگسازی پاک طیف نگار که با برند پاک لاک شناخته می‌شود پیشینه‌ای بیش از ۴۰ سال اشتغال در زمینه‌‌ی رنگ و مواد شیمیایی داشته و فعالیت خود را در زمینه‌ی تولید، از سال ۱۳۷۲ آغاز نموده و رفته رفته حوزه‌ی فعالیت خود را در تولید رنگ و مواد شیمیایی گسترش داده است.

دفتر مرکــزی : تهـــران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه سینا، شماره ۱۷۲۹ ، واحــــد۸

کارخانه : تهـــران، شهرک صنعتی اشتهارد، دکتر حسابی غربی، نرگس ۲، نسترن۱، نرگس ۵، شماره۳۷۸۲

۰۲۱-۲۲۲۳۸۹۰۵-۶

info@paklac.com

تمامی حقوق این وب‌سایت نزد شرکت رنگسازی پاک لاکمحفوظ می‌باشد