پوشش ضد حریق چوب

مدیر سه‌شنبه 1401/06/15
پوشش ضد حریق چوب

چوب یکی از رایج ترین مصالح است و بدیهی است که نقاط ضعف خود را نیز دارد. آتش یکی از مواردی است که چوب را از بین می برد؛ با این حال یک تیم سنگاپوری ادعا کرده اند یک پوشش نامرئی ساخته اند که از سوختن چوب جلوگیری می کند.

محققان دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور می گویند اختراع آن ها به زیبایی طبیعی چوب صدمه ای وارد نمی کند و فقط از طریق قرار گرفتن در معرض شعله های آتش فعال می شود و چوب را نسوز نگه می دارد. این پوشش تنها 0.075 میلی متر ضخامت دارد و شفاف است.

استادیار آرویند داساری (متخصص مواد ضد حریق) توضیح می دهد: اکثر قطعه های چوبی فقط دارای یک پوشش شفاف هستند که از چوب در برابر رطوبت، آب و هوا، موریانه ها یا آفات محافظت می کند و برای مقاومت در برابر حرارت بالا طراحی نشده اند. بنابراین الوار هم چنان می توانند سریع بسوزند به خصوص اگر محافظت نشده باشند.

هنگامی که شعله های آتش پوشش محافظ را گرم می کنند، یک سری واکنش های شیمیایی پیچیده باعث می شوند که این مواد به دوده تبدیل شوند و تا بیش از 30 برابر اندازه ی اصلی خود منبسط شوند. دوده ی حاصل در برابر حرارت بسیار مقاوم بوده و از چوب محافظت می کند. هنگامی که دوده را جدا می کنید، چوب هنوز دست نخورده و سالم است.

انتظار می رود که این پوشش جدید بین شرکت های ساختمانی تقاضای بالایی داشته باشد و پیش بینی می شود که صنعت پوشش های مقاوم در برابر آتش تا سال 2029 به رشد بیش از 1.06 میلیارد دلار برسد.

منبع: https://studyfinds.org/invisible-coating-wood-fireproof/

شرکت صنایع شیمیایی و رنگسازی پاک طیف نگار که با برند پاک لاک شناخته می‌شود پیشینه‌ای بیش از ۴۰ سال اشتغال در زمینه‌‌ی رنگ و مواد شیمیایی داشته و فعالیت خود را در زمینه‌ی تولید، از سال ۱۳۷۲ آغاز نموده و رفته رفته حوزه‌ی فعالیت خود را در تولید رنگ و مواد شیمیایی گسترش داده است.

دفتر مرکــزی : تهـــران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه سینا، شماره ۱۷۲۹ ، واحــــد۸

کارخانه : تهـــران، شهرک صنعتی اشتهارد، دکتر حسابی غربی، نرگس ۲، نسترن۱، نرگس ۵، شماره۳۷۸۲

۰۲۱-۲۲۲۳۸۹۰۵-۶

info@paklac.com

تمامی حقوق این وب‌سایت نزد شرکت رنگسازی پاک لاکمحفوظ می‌باشد