پیش بینی بازار رنگدانه های آلی تا سال 2026

مدیر دوشنبه 1401/01/29
پیش بینی بازار رنگدانه های آلی تا سال 2026

پیش بینی بازار رنگدانه های آلی تا سال 2026

بازار رنگدانه های آلی در سال 2021 حدود 5.5 میلیارد دلار بوده است و پیش بینی می شود این میزان در سال 2026 به 6.7 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

در سال 2021 بخش جوهرهای چاپ حدود 36.4 درصد سهم بازار رنگدانه های آلی را به خود اختصاص دادند. پیش بینی می شود این مقدار در سال 2026 به 2.4 میلیارد دلار برسد.

براساس پیش بینی ها بخش رنگ‌ها و پوشش‌ها در فاصله زمانی بین سال‌های 2021 و 2026 بیشترین رشد مصرف را در بازار رنگدانه های آلی خواهند داشت. در سال 2021 بازار جهانی رنگدانه های آلی در بخش رنگ ها و پوشش ها حدود 1.7 میلیارد دلار بوده است و بر اساس پیش بینی ها این میزان در سال 2026 به 2.4 میلیارد دلار خواهد رسید. رنگدانه‌های آلی سنتزی در سال 2020 حدود رنگدانه های آلی سنتزی در سال 2020 حدود 93.6 درصد بازار رنگدانه‌های آلی را به خود اختصاص دادند. سهم بالای رنگدانه های آلی سنتزی به دلیل مزایای آنها نسبت به رنگدانه‌های آلی طبیعی می باشد. رنگدانه‌های سنتزی با استفاده از ترکیبات نفتی، اسیدها و سایر مواد شیمیایی و معمولا تحت دما یا فشار بالا تولید می‌شوند.

آنها معمولا با استفاده از ترکیبات آروماتیک حلقوی ساخته می شوند. این ترکیبات دوام بالاتر، ثبات نوری بالا و براقیت بهتر ایجاد می‌کنند. در سال 2020 رنگدانه های آزو حدود 42.6 درصد بازار رنگدانه‌های آلی را به خود اختصاص دادند. رنگدانه‌های آزو ترکیبات آلی با گروه عاملیتی آزو ( -N=N- ) می باشند. این رنگدانه‌ها به رنگدانه‌های منو آزو و دی آزو طبقه‌بندی می‌شوند. رنگدانه‌های آزو در فام های زرد، نارنجی، قرمز و قهوه‌ای موجود می باشند. این رنگدانه‌ها به میزان گسترده‌ای در صنایع جوهرهای چاپ و پوشش‌ها استفاده می‌شوند. جوهرهای چاپ بیشترین سهم را در بازار رنگدانه‌های آلی به خود اختصاص داده‌اند. این به دلیل افزایش تقاضا در صنایع بسته‌بندی به‌ویژه بسته‌بندی مواد غذایی می‌باشد.

افزایش مقررات و محدودیت‌ها در مورد استفاده از رنگدانه‌های معدنی نیز یکی از عوامل افزایش مصرف رنگدانه‌های آلی در بازار می‌باشد.

شرکت صنایع شیمیایی و رنگسازی پاک طیف نگار که با برند پاک لاک شناخته می‌شود پیشینه‌ای بیش از ۴۰ سال اشتغال در زمینه‌‌ی رنگ و مواد شیمیایی داشته و فعالیت خود را در زمینه‌ی تولید، از سال ۱۳۷۲ آغاز نموده و رفته رفته حوزه‌ی فعالیت خود را در تولید رنگ و مواد شیمیایی گسترش داده است.

دفتر مرکــزی : تهـــران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه سینا، شماره ۱۷۲۹ ، واحــــد۸

کارخانه : تهـــران، شهرک صنعتی اشتهارد، دکتر حسابی غربی، نرگس ۲، نسترن۱، نرگس ۵، شماره۳۷۸۲

۰۲۱-۲۲۲۳۸۹۰۵-۶

info@paklac.com

تمامی حقوق این وب‌سایت نزد شرکت رنگسازی پاک لاکمحفوظ می‌باشد